مدیر كل آموزش و پرورش استان یزد در نشست طرح تربیت مهدی گفت : پایگاه اصلی طرح تربیت مهدوی ، مدارس هستند و باید آموزش سبك زندگی بر مبنای فرهنگ انتظار در اولویت برنامه های پرورشی مدارس باشد .

 به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، " احمد شیرزاد " اظهار داشت : با توجه به نامگذاری سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ ، مسئولین حوزه ی ستادی بنیاد مهدویت و طرح تربیت مهدوی باید بیش از پیش در زمینه ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان بكوشند  .

رئیس ستاد استانی طرح تربیت مهدوی  ، برگزاری دعای ندبه در مدارس استان را حركت ارزشمندی دانست  و گفت : چنانچه این اقدام ، با تبلیغ مناسب و مطلوب  اجرا شود ، باعث حضور هر چه بهتر خانواده ها در این مراسم نیز خواهد شد .

 وی ، به اعزام دانش آموزان به اردوی زیارتی  قم و جمكران و برپایی نمایشگاه كتاب و محصولات فرهنگی با محتوای مهدویت در مدارس تأكید كرد و افزود : باید در اردوهای مختلفی كه برای دانش آموزان برگزار می گردد مباحث مهدویت نیز در آن به نحو مطلوب گنجانده شود .

همچنین  ، حجه الاسلام " مدرسی "  امام جمعه محمد آباد  ، مسئول هیئت علمی ستاد طرح تربیت مهدوی و مسئول نظارت بر محتوا و نحوه آموزش مبانی مهدویت با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی در زمینه شبهه افكنی بین نوجوانان و جوانان به صورت مكتوب و ملفوظ ، اظهار داشت : ما شیعیان در زمینه مهدویت با اهل تسنن كمترین تفاوت را داریم و به جز در دو  مبحث در بقیه مباحث انتظار و مهدویت ، نظرات مان یكسان است ، اما فرقه ضاله وهابیت با تبلیغات وسیع  و دامنه دار  سعی در اغفال و انحراف مسلمانان دارد .

در ادامه ، مسئول دبیرخانه طرح تربیت مهدوی از عضویت 2500 نفر از همكاران فرهنگی سراسر استان در صندوق نذر گل نرگس خبر داد .

 " علیرضا ارثی " افزود : تا پایان اسفند سال 92 مبلغ 46 میلیون تومان از محل نذورات اعضای صندوق نذر گل نرگس جمع آوری شده كه 90 درصد مبالغ اهدایی در شهرستان های استان  ، در زمینه اجرای  برنامه های طرح مذكور در همان شهرستان هزینه می شود  .

 مسئول دبیرخانه طرح تربیت مهدوی  خاطر نشان كرد : در سال تحصیلی گذشته تعداد 650 نفر از دانش آموزان مهدی یاور به اردوی قم و جمكران اعزام شده اند كه امسال نیز این برنامه در دستور كار قرار دارد .

 ارثی ، با تشریح چارت تشكیلاتی این طرح در استان گفت : مدیر كل آموزش و پرورش به عنوان بالاترین مقام اجرایی در استان و معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش به عنوان قائم مقام ستاد استانی این طرح ، بر روند اجرای برنامه ها نظارت دارند .

***

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا